Tijdschema  30 maart met onder andere SP Tools SLK Cup

Paddock indeling SP Tools SLK Cup Zaterdag 30 maart 

Valvoline olie pakketten voor de SLK Cup 

Ook  dit jaar krijgen alle rijders, die deelnemen aan de SP Tools SLK cup, weer een Valvoline
olie pakket. Dit in samenwerking met Bruinsma Oliën 


SP Tools, nieuwe hoofdsponsor van de Mercedes SLK Cup 2024

SP Tools nieuwe hoofdsponsor van de Mercedes SLK Cup.

De Mercedes SLK  Cup is verheugd over het feit dat SP Tools als hoofdsponsor aan de Mercedes SLK Cup verbonden gaat worden. Vorig jaar waren ze al nauw betrokken bij de Cup.
Voor de deelnemers aan de SP Tools SLK Cup  houdt dit in, dat ze speciale voorwaarde krijgen bij de aanschaf van de gehele gereedschappenlijn van SP Tools.
Daarnaast zal de gereedschapslijn van SP Tools tijdens de evenementen voor de deelnemers beschikbaar zijn.
Daarbij komt ook nog dat, naast Tim Voeten, Nando Smit aan de start zal komen met de tweede SP Tools SLK.
Met zijn achttien jaar zal Nando de jongste deelnemer zijn in de SP Tools SLK cup.

Nando is één van de vier rookies die nieuw zijn in de SLK Cup.

Met bijna 30 SLK Cup rijders die de vermogenstest gaan doen bij Quattra Tuning in Lisse, beloofd het een mooi seizoen te gaan worden.
De eerste wedstrijd van de SP Tools SLK Cup zal op zaterdag 30 maart verreden gaan worden op circuitpark Zandvoort.

Contract Ondertekening : Patrick  & Thomas


Vermogens keuring  18 maart t/m 21 maart 
bij Quattra Tuning in Lisse

Vanaf maandag 18 maart t/m donderdag 18 maart vind, bij Qauttra Tuning, de jaarlijkse vermogenstest plaats.
Alle wagens worden dan verzegeld.  De technische man van de SP Tools SLK Cup, Patrick Diepstraten, zal de gehele week daarbij aanwezig zijn 


Slotemaker Slipschool dag groot succes

Slipdag voor deelnemers SLK Cup… maar wel met BMW’s

Goed werk met een ander merk

Hoe krijg je een Mercedes-Benz-rijder in een BMW? In principe nooit, behalve tijdens een trainingsdag bij Slotemakers Anti-slipschool voor deelnemers van de Sim-Lab SLK Cup. Je zou op basis van dit gegeven zeggen dat de animo lauw was, maar zondag 17 december stonden in Zandvoort liefst 46 mensen te trappelen om te gaan glibberen en glijden met het blauw-witte beeldmerk voor hun snufferd. Hoe beviel dat?

“Gezellig om iedereen weer even te treffen,” meent coureur Martijn te Nuijl, die zich inmiddels opmaakt voor zijn derde jaar SLK Cup. “Seizoen 2023 eindigde al redelijk vroeg, met de laatste wedstrijd in oktober, waar dat ook weleens november is geweest. Leuk om dan toch nog samen een evenement te doen in de lange winter, waarbij je een hoop lol maakt en ook nog een stukje competitie beleeft.” Eigenlijk wilde de organisatie van de Sim-Lab SLK Cup het programma combineren met een rijdersbijeenkomst om reglementswijzigingen en dergelijke te bespreken, maar door afwezigheid van de coördinatoren Nico Biesheuvel en Patrick Diepstraten wegens persoonlijke omstandigheden viel dat er tussenuit. Daarmee bleef het informele gedeelte over, zonder dat de deelnemers in een klasje droge theorie hoefden te slikken. Van hobbycoureurs mag je immers wel iets meer wagenbeheersing verwachten dan van de gemiddelde Mien met haar boodschappenkarretje. Slotemakers Anti-slipschool, de directe buur van Circuit Zandvoort, kent zijn pappenheimers natuurlijk. De Mercedes-mannen moesten wel even wennen aan het idee dat er een hele vloot BMW’s voor ze klaarstond, maar gaven uiteindelijk tandenknarsend toe dat er weinig betere auto’s zijn om verhoogde rijvaardigheid onder de knie te krijgen.
Gehele verslag kun je terug vinden in Start 84

 


DNRT Race kalender 2024

Zondag 17 december  : Vergadering SLK Cup  

Zondag 17 december heeft de Sim Lab SLK Cup een vergadering bij Slotemakers Slipschool in Zandvoort

Zie onderstaand het programma


DNRT Einde jaarfeest  - Prijsuitreiking   Zaterdag 25 November


Het was weer een mooie afsluiter van het race seizoen van de DNRT. Alle prijswinnaars werden weer in het zonnetje gezet

Met bijna 300 bezoekers kunnen we stellen dat het een geslaagd eindejaarfeest van de DNRT is geweest. Maarten Hermsen ging nog met een extra prijs aan de haal.. Hij won namelijk, bij de verloting, vier DNRT banden voor zijn SLK. Terwijl Isabella, onze catering juffrouw, de bon won Start 84, waarbij ze een redactioneel verhaal mag plaatsen in de START. Marcel Flens, van MF RACING, ging met de 3x3 tent aan de haal.

De SLK rijders kijken al weer uit na de SLK vergadering, die op zondag 17 december, gecombineerd met Slotemakers Slipschool gehouden wordt.


Zaterdag 25  november organiseert de DNRT haar Einde Jaarfeest in Golfpark  de Almkreek te Almkerk. Daar worden alle prijswinnaars uit de diverse klasse in het zonnetje gezet. Inloop  vanaf 19.00 uur -  Aanvang  20.00 uur 

Adres :
Golfpark : De Almkreek
Hoekje 7 B
5286 LN Almkerk


Mike Rokven SLK Cup kampioen 2023


Joep Muller Rookie kampioen 

Tim Voeten Valvoline Driver of the Day

Mike Rokven Kampioen in de Sim- Lab Mercedes SLK Cup 2023
Lars, Mees en Joep Muller kampioen bij de Rookies

Zaterdag zeven oktober werd op het circuit van Zandvoort de laatste wedstijd van de Sim – Lab SLK cup verreden.
Tijdens de tijdtraining liet Mike Rokven al zien dat hij in vorm was, door de Pole positon voor zich op te eisen, direct gevolgd door de Dirk van Dijk en Tim Voeten.

De eerste race werd dan ook een prooi voor Mike Rokven.Terwijl de verrassing van de dag, Tim Voeten zich een uiteindelijk op een tweede plaats nestelde, gevolgd door Dirk van Dijk. Bij de rookies was het deze keer Joep Muller die de aandacht trok, door een uitstekende vijfde plaats voor zich op te eisen. De rookies deden het toch niet slecht want Sandor Borgsteijn en Stefan Bloemendaal eiste respectievelijk een zesde en zevende plaats voor zich op. De tweede race was een kopie van de eerste, waarbij Mike en Tim de eerste en tweede plaats innamen, echter nu nestelde Gino van Dartel zich op een uitstekende derde plaats gevolgd door Ad Bouman en Sandor Borgsteijn. De derde race werd een 50 minuten race met een verplichte pitstop.  Voor velen van de SLK-cup was dit compleet nieuw. Het nieuwe initiatief van de DNRT, werd toch met veel enthousiasme ontvangen. Deze race bracht veel spanning met zich mee. Vooral ook door het feit dat met de verplichte stoptijd van 1 minuut in de gaten moest houden. Voor Tim Voeten, die om de tweede plaats was aan het strijden, verliep met het minder doordat hij een straf opgelegd kreeg. De verrassing in deze 50 minuten race was, Gino van Dartel, die nu het lek gevonden had in de SLK en naar een uitstekende tweede plaats reed.
Bij de rookies was het Joep Muller die de aandacht trok met een derde plaats.
Uiteindelijk stonden Mike Rokven en Joep Muller op het hoogste podium.

Na afloop van de race kwam de Technische commissie van de KNAF nog met een verassing door vier SLK’s  in te nemen en aan een rollenbanktest te onderwerpen bij Quattro Tuning in Lisse. Gelukkig werden alle vier de SLK’s goed bevonden.
Als we terugkijken op dit jaar kunnen we stellen dat het weer een mooi SLK Cup jaar in geweest, met een terechte Mike Rokven als Kampioen.

Bij de rookies was het de familie, Lars, Joep en Mees Muller die, de grote bokaal, op zaterdag 25 November naar huis mee mogen nemen. Opmerkelijk is dat deze prijs is behaald met drie verschillende rijders.

Tim Voeten ontving als Valvoline Driver of The Day de bokaal. Een welverdiende prijs daar Tim een ijzersterke wedstrijd reed. Het was dan ook jammer dat hij door een straf niet als tweede eindigde in het dag klassement eindigde.

Wat dit jaar opviel, is dat er diverse nieuwkomers de aandacht op zich weten te vestigen. Wij kijken dan ook naar het nieuwe seizoen 2024, vooral ook omdat er nu al diverse nieuwe rijders zich hebben aangemeld voor volgend seizoen.

De complete uitslag en eindstanden kunt u terug vinden op de site : www.slkcup.nl

De kampioenen worden zaterdag 25 November, op het DNRT einde jaarfeest in het zonnetje gezet. Locatie Golfpark Almkreek te Almkerk.

Om nu al naar volgend jaar te kijken vind er op zondag 17 december, bij BMW Driving Experience in Zandvoort,  een vergadering plaats van de Mercedes SLK Cup.


Zaterdag 7 oktober, afsluiting van het race seizoen,

circuit Zandvoort -

Tijdschema - Paddock indeling


Info volgt z.s.m 


Barre weersomstandigheden beïnvloeden de resultaten van de SLK-cup rijders.

De SLK Cup stond erom bekend dat ze altijd onder mooie weersomstandigheden hun wedstrijden konden rijden. Nu, dat verhaal kunnen na het evenement op het circuit van Zolder wel vergeten.
Terwijl de regen met bakken uit de hemel kwam werd de kwalificatie verreden, waarbij Mike Rokven aan het langste eind trok. Opvallende was het optreden van Joep Muller, die voor de eerste keer achter het stuur kroop van de SLK van vader Lars en broer Mees Muller en een schitterende vierde tijd liet noteren.  Een ander opvallende rijder in de kwalificatie was Peter Timmermans die een uitstekende vijfde tijd liet noteren.
De eerste race werd wederom onder barre weersomstandigheden verreden. Dat veel SLK cup rijders niet gewend waren in de regen te rijden bleek wel uit het feit dat diverse rijders buiten de baan belanden. Peter Timmermans, Casper Dijkman en Joop Kooreman werden hiervan de dupe.
Op vallend was wel het sterke optreden Philip Rietrae en Sandor Borgsteijn, die uiteindelijk als vierde en vijfde zouden eindigen.  De sterk startende Joep Muller kon zijn vierde plaats niet vasthouden, doordat hij, door de gladde baan, buiten de baan terecht kwam. Tijdens de tweede race werd de baan wat droger, dat kon niet voorkomen dat Mike Rokven spinde in het begin van de race, waardoor hij achteraan het veld belande.  Het leverde wel een zeer spanende race op, waarbij vooral het gevecht tussen Philip Rietrae en Sandor Borgsteijn opviel. Helaas eindigden dit zeer sportieve gevecht niet zoals gepland was. Doordat Philip geen remmen meer had (het circuit van Zolder staat erom bekend dat het een aanslag op de remmen is) kwamen ze onfortuinlijk in aanraking met elkaar, wat voor beide een DNF opleverde. Uiteindelijk was het Dirk van Dijk, die net voor Ad Bouman de eerste plaats voor zich opeiste. Doordat Philip Rietrae en Sandor Borgsteijn uitvielen kreeg Mike Rokven de derde plaats in de schoot geworpen.  De complete uitslag: www.slkcup.nl Zaterdag zeven oktober wordt de laatste wedstrijd van de SLK Cup op het circuit van Zandvoort



Sim - Lab SLK Cup  gaat op vrijdag 1 september naar
circuit Zolder ( België) 


Paddock indeling circuit Zolder en tijdschema 

Mees Muller maakt indruk tijdens de Sim – Lab SLK Cup Races in Assen

 

Op een doordeweekse race dag en in vakantie tijd reisden toch nog negentien SLK rijders naar het circuit van Assen, om deel te nemen aan de DNRT races. Bij de tijdtraining was het dit keer Mike Rokven die de eer naar zich toe trok, gevolgd door Ad Bouman en de verrassend sterk rijdende Mees Muller. Opvallend was ook de tijd van Lawrence Hoven, die een zevende plaats voor zich opeiste.
De eerste race werd een prooi voor Mike Rokven met als tweede, Mees Muller gevolgd door Dirk van Dijk. In deze race waren het Peter Kool en Philip Rietrae die een geweldig onderling gevecht uitvochten. Pechvogel in de eerste race was Maarten Hermsen, die op moest geven door een kapotte accu kabel. Teammaat Sandor Borgsteijn, van het Autostrada Motorsportteam, kon nu zijn kunsten laten tonen door, met en nieuw opgebouwd SLK, aan de start te verschijnen. Wat niet onverdienstelijk uitpakte, doordat hij een 10e plaats voor zich op te eiste. Tijdens race twee, was het wederom Rookie Mees Muller, die de aandacht op zich vestigde door als tweede te eindigen. Peter Kool en Philip Rietrae gaan de SLK’s ook  beter leren kennen met een 6e en  7e plaats als resultaat. Yves Timmermans moest het laten afweten doordat, met nog twee rondes te rijden, de benzine toevoer staakte.
De laatste race was het weer Mike Rokven die de overwinning naar zich toe trok en uiteindelijk eindoverwinnaar werd van deze race dag, met Mees Muller wederom op de tweede plaats. Maarten Hermsen van het Autostrade Motorsport team, had de auto weer op de rit, na de uitval door het accu probleem en reed naar een uitstekende negende plaats. Grote pechvogel in de laatste race was Yves Timmermans, die zijn motorkap vergrendeling niet had vast gemaakt, met grote schade tot gevolg. Kapotte motorkap, voorruit en dak was het trieste resultaat, Het overkomt iedereen wel eens. Voor de laatste drie races die in 2023 verreden gaan worden heeft Valvoline een prijs ter beschikking gesteld de : Valvoline Driver Of The Day, voor die rijder die een opvallende prestatie en positieve bijdrage geleverd heeft in de SLK cup races van die dag. Het was geen discussie dat Mees Muller werd uitgekozen als Valvoline Driver Of The Day. Met een eerste plaats in het Rookie klassement en een tweede plaats in het algemeen klassement werd Mees de terechte winnaar.: 1e Mike Rokven – 2e Mees Muller- 3e Dirk v Dijk,  
Voor de complete uitslag :  www.slkcup.nl

Woensdag 9 augustus gaat de Sim-Lab  SLK Cup naar Assen


Woensdag 9 augustus gaan we met de Sim - Lab SLK Cup  naar het circuit van Assen. Ondanks de vakantietijd komen er toch weer 19 rijders aan de start. Zal Gino van Dartel zijn zege reeks kunnen voortzetten.  Het zal er weer om gaan spannen.  Voor de allereerste keer zal er een VALVOLINE DRIVER OF THE DAY prijs worden  uitgereikt aan die rijder die een positieve bijdrage heeft geleverd aan het evenement.

 



VALVOLINE DRIVER OF THE DAY

VALVOLINE stelt prijs beschikbaar voor de Driver of the Day in de

Sim – Lab SLK Cup. 

 

De prijs die Valvoline beschikbaar stelt gaat naar de rijder die een positieve bijdrage levert aan het evenement.

Waarbij de onder andere de volgende criteria gelden: uitstraling van de auto en rijder en natuurlijk sportief rijgedrag.
Prijs bestaat uit een VALVOLINE Olie pakket.

De prijs zal in alle DNRT evenement van het komend evenement in Assen bij iedere evenement uitgereikt worden.

Gino van Dartel steelt de show
in de Sim-Lab SLK cup

Gino van Dartel steelt de show in de Sim-Lab SLK Cup.Ondanks de vakantieperiode kwamen er toch weer 21 rijders aan de start van de Sim Lab SLK Cup. Voordat de tijdtraining begon, sprak de organisatie van de SLK Cup de deelnemers toe om vooral respect te hebben voor elkaar en het materiaal. En die woorden waren niet tegen dovemans oren gezegd en werden om een geweldige wijze opgevolgd door de rijders. De kwalificatie werd weer een prooi van Dirk van Dijk, gevolgd door Mike Rokven en Ad Bouwman.

Race 1 werd er 1 om ingelijst te worden en Gino van Dartel zou de grote man gaan worden. Gino reed in de SLK van z’n vader (de storing in z’n eigen SLK kon niet tijdig verholpen worden) en waar vader niet hoger reikte dan de 8e plaats, reed Gino ineens voorop. Met als gevolg dat er om elke meter gestreden werd tussen de kemphanen, Gino van Dartel, Dirk van Dijk, Mike Rokven en Tim Voeten. Opvallend was ook het optreden van rookies Stefan Bloemendaal en Richard Schouten. Grote pechvogel was Ad Bouman, die doordat hij zich te laat melde bij de start, achteraan moest aansluiten Uiteindelijk werd de 1e race een prooi voor Gino. De vraag was dan ook of hij in de 2e race de druk aankon. Pechvogel in deze eerste race was Martin te Nuijl, die door een kapotte wielophanging moest opgeven.

De 2e race werd weer een race uit het boekje. Wederom was het Gino die de volle buit binnenhaalde door als eerste over de finishlijn te komen. Ook deze keer weer een sterk optreden van Richard Schouten en Stefan Bloemendaal die respectievelijk als 4e en 5e over de eindstreep kwamen. In het middenveld werd er ook steeds harder gestreden. Opvallend was het optreden dan ook van Pieter Klarenbeek. Omdat de verschillen zo klein zijn aan de top, zou de laatste race de beslissing moeten brengen en uitmaken wie er op de hoogste trede mocht staan. Het werd het gevecht van de dag, waarbij Mike Rokven met een verschil van 0.152 seconden Gino versloeg met Tim Voeten op de derde plaats en de verrassend terugkomende Ad Bouman, op de vierde plaats. De totale einduitslag is terug te vinden op de site www.slkcup.nl

 


Sim - Lab SLK Cup 8 juli  Zandvoort

Tijdschema  - Paddock Indeling

“Valvoline nieuwe partner van de Nederlandse SLK cup”

Valvoline Persbericht 

We zijn verheugd de nieuwe partner te zijn van de Nederlandse Mercedes SLK cup. De motorsport binnen Europa is een tijdje naar de achtergrond geschoven binnen Valvoline, mede door ontwikkelingen op andere vlakken en in andere regio’s.

Echter, nu waait een nieuwe wind en worden terug de pijlen op de motorsport gericht. Het is met name de manier bij uitstek om een sterk merk – ‘THE ORIGINAL MOTOR OIL’, het oudste olie merk ter wereld, since 1866 – met een kwaliteitsvolle olie zichtbaar te maken bij het grote publiek.

Speerpunt binnen het gamma Valvoline is uiteraard de VR1 Racing olie, een olie special ontwikkeld voor het Racing segment, die tevens door wordt ontwikkeld in 2023. Meer nieuws rond VR1 Racing olie komt net na de zomer.

Valvoline heeft steeds een sterke link gehad met motorsport door de jaren heen, kijk maar naar de speciale F1 Lotus van Andretti in de jaren ’70, McRae’s Ford begin 2000 of Anstey’s Honda op het Eiland Man enkele jaren geleden. Wanneer in de States in 2022 Kyle Larson NASCAR kampioen werd, werd er geschreeuwd om actie aan deze kant van de Atlantische oceaan. Waarvan akte. Er lopen sinds kort weer verschillende bloeiende partnerships binnen Europa; zoals in het BTCC in de UK, in het Poolse rally kampioenschap, de ‘one and only’ Valvoline buggy in het world rally raid kampioenschap (Dakar, rally van Marokko), etc. Wij zijn dan ook blij in Nederland de SLK Cup te kunnen bijstaan met raad en daad en zo plaatselijk opkomend en ervaren talent in een mooie lokale cup te kunnen ondersteunen.

Martijn Solleveld, sales manager Valvoline Nederland: “wij zijn zeer verheugd om deze geweldige klasse te mogen ondersteunen en zien uit naar een langdurig partnership met Biesheuvel Autosport en de Nederlandse Sim Lab SLK Cup. Het zet Valvoline op de juiste plek op de kaart, namelijk op de circuits”

 

 

Top wordt steeds breder in de Sim - Lab SLK Cup

Tijdens de pinkersraces van de Sim – Lab SLK cup, was het Maike Rokven, die tijdens de training aan het langste einde trok. Opvallend was het optreden van Mees Muller, die de tweede tijd voor zich opeiste, direct gevolgd door Ad Bouman. De kwalificatieman, Dirk van Dijk, liet het  deze keer afweten door een elfde tijd te laten noteren.
Race een werd een prooi voor Mike Rokven met Ad Bouman op de tweede plaats.
Opvallende was ook het optreden van Stefan van Bloemendaal, de uit de Peugeot Cup komende rijder, Daarnaast  viel het optreden van John van Dartel op. Met een uitstekende 6e plaats
Tijdens race twee, was het wederom Mike Rokven die de eer naar zich toe trok, wederom gevolgd door de sterk rijdende Ad Bouman. Rookie Mees Muller  reed een sterke race door als zevende te finishen, Terwijl Gino van dartel niet verder kwam dan 4 ronden. In de laatste race was het opvallende optreden van Tim Voeten, wat enorm opviel. Gevolgd door de sterk rijdende John van Dartel. Op de voet gevolgd door Mees Muller. Laurence Hoven was na drie ronde,  de opvallende uitvaller. Uiteindelijk vulde Mike Rokven - Ad Bouman en Tim Voeten op het finish podium. Bij de Rookies was het Mees  Muller die op het hoogste trede kwam te staan.
 

 

Tijdschema  Sim- Lab -SLK Cup Zondag 28 mei Zandvoort


Dit is de tent waar alle prijsuitreikingen van de DNRT klasse gaan plaats vinden

Zondag  28 mei  Sim Lab SLK Circuit Zandvoort

Zondag  28 mei, komt de Sim Lab SLK Cup voor de tweede keer in actie. Ook deze keer weer op het circuit van Zandvoort. Tijdschema  volgt later.  De toegang tot het circuit is gratis op het parkeren na. Daar betaalt u € 15,00 per auto voor  Onderstaand de plaats waar u de Sim Lab SLK Cup kunt vinden.


Tijdschema  Sim-Lab SLK Cup Zaterdag 8 april 2023

DNRT Race kalender seizoen 2023 


DNRT Sim-Lab eSports begroet SLK Cup

Virtuele primeur

Racen met een Mercedes-Benz SLK kostte al niet de hoofdprijs, maar vanaf nu kan het zelfs bijna gratis. Oké, in de digitale wereld welteverstaan. De competitie is er echter niet minder om bij DNRT Sim-Lab eSports, dat de klasse nu heeft omarmd voor het online-kampioenschap dat vanaf eind januari tot eind maart loopt. Een uitgelezen kans om het karakter van de SLK te proeven of om te trainen.



DNRT kalender 2023 -   Klasse indeling volgt later

330 minuten race  circuit  Zandvoort

Zaterdag 28 Januari


Het seizoen 2022 zit er net op en we gaan alweer beginnen met een nieuwe race in onze serie, de 330 minuten race op 28 januari 2023.  Waarschijnlijk gaat dit iets meer denkwerk vergen van de teammanagers om aan de juiste wissels en stints te komen. Echt teamwork dus.

Het tijdschema tref je hierbij aan.   Op vrijdagavond de 27e alvast de mogelijkheid om in te schrijven en te keuren, in de pitboxen dit keer. Vanaf  ongeveer 18.00 uur.  Ook de teammanagers briefing is op de vrijdagavond.

De inschrijflink is vanaf heden geopend:

https://www.dnrtshop.nl/inschrijven/endurance/28-01-2023-330m-endurance/

Het inschrijfgeld bedraagt € 900.--.  Bij de eerste inschrijving van het seizoen worden de registratiekosten in rekening gebracht.

Het 2023 reglement is nog niet gereed, maar hierbij alvast een bulletin betrekking hebbend op artikel 9.  Er wordt in 2023 geen dispensatie meer gegeven voor het rijden op andere banden dan de Interstate  DNRT band.

Ook is het noodzakelijk om op 28 januari je nieuwe 2023 licentie te hebben.
De KNAF heeft op 27 januari nog de mogelijkheid deze te verlengen op het Circuit van Zandvoort.

Van deze gelegenheid maken wij gebruik jullie alvast prettige feestdagen te wensen en een goed begin van 2023.

Wij hebben zin in deze nieuwe uitdaging!

Tot dan.

Stichting DNRT

DNRT einde jaarfeest -
Een geweldig feestelijke Sim- Lab - SLK Cup
afsluiting van seizoen 2022


Voor de eerste keer in haar bestaan, had de DNRT een eindedejaarfeest gepland. Als locatie had men  gekozen voor het schitterende Golfpark de ALMKREEK te Almkerk. Met meer dan 300 DNRT bezoekers was het feest een schot in de roos. Peter Lusse en de Brabantse artiest "Johnny Gold " maakte het feest compleet. 
Voor de  Sim- Lab  SLK Cup stonden Mike Rokven - Richard Schouteren en  Dirk van Dijk op het Podium. Bij de Sim- Lab SLK  Rookie Cup was de jarige Gino van Dartel die met  de eerste prijs ging strijken met Pieter Klarenbeek als tweede. Erwin Goënga, die als derde eindigde,  was helaas niet aanwezig, De  DNRT kan dan ook terug kijken op een zeer geslaagd feest wat wellicht voor herhaling vatbaar is.


Mike Rokven 

Kampioen van de Mercedes SLK Cup 2022


Einde van een schitterend DNRT autosport seizoen

Afgelopen zondag werd de laatste wedstrijd verreden van de SLK Cup
Een evenement waar alles nog in beslist kon  worden, met daarin nog drie kanshebbers voor het kampioenschap en drie kanshebbers bij de Rookies. Tijdens de training was het al direct duidelijk dat Mike alles op alles zou zetten om zijn kampioenschap binnen te halen. Waar eerst altijd Dirk van Dijk sterk is in de kwalificatie, was het nu Mike die de toon zette. Wat hem direct al één punt extra zou op leveren. Echter de eerste race, met hevige gevechten in de top en waar de rondetijden heel dicht bij elkaar lagen, was het toch Richard van Schouteren die de zege naar zich toe trok op een tiende van een seconde gevolgd door Mike. Wat in deze eerste race ook opviel was de schitterende prestatie van Gino van Dartel. Gino die als eerste in de Rookie klassement staat, maakte zijn faam helemaal waar door als vierde te eindigen, nog voor Ad Bouman en Tim Voeten. In de tweede race waren de rollen omgedraaid. Het was nu Mike Rokven die de eer naar zich toe trok, gevolgd door Richard Schouteren en Dirk van Dijk. Tijdens deze tweede race reed Rookie, Richard Schouten zich in de kijker door als elfde te finishen. Nog een Rookie die zich in de kijker reed was wederom Pieter Klarenbeek. Pieter die bezig was om zijn tweede plaats in het Rookie klassement veilig te stellen, reed een hierdoor een behouden wedstrijd. Pechvogels waren hier Laurence Hoven en Daniel Maar, die respectievelijk in de twee en zesde ronde moesten opgeven. Ook in race twee was het Gino van Dartel die de aandacht op zich wist te vestigen door als vijfde te eindigen. Daarnaast zie je dat de nieuwkomers steeds beter gaan presteren. Zoals Philip Rietrae, die steeds beter gaat presteren, wat hem uiteindelijk een twaalfde plaats opleverde terwijl Casper Dijkman een veertiende plaats voor zich op eiste. De derde en laatste race werd er één waarbij het verschil op de finishlijn maar 0.247 seconde bedroeg. Een geweldige strijd tussen Mike en Richard waarbij deze keer Richard aan het langste einde trok. Het bracht Richard uiteindelijk de dag overwinning. Mike Rokven kan op zaterdag 26 November de grootste beker in ontvangst gaan nemen en zal daar dan ook  als Sim- Lab SLK Cup kampioen 2023 op de hoogste trede staan. Bij de  Rookies werd Gino van Dartel de gevierde man. Met een dag overwinning en eerste in het Rookie eindklassement kan het jaar voor hem niet meer stuk. Vader John zal volgend jaar extra lessen moeten gaan halen om zoonlief te willen gaan verslaan.
Uitslag SLK Cup > www.slkcup.nl

DNRT Eindejaarfeest. Zaterdag 26 November Almkreek te Almkerk

Zaterdag 26 November worden, in Golfpark de Almkreek te Almkerk  de Kampioenen van alle DNRT  klasse gehuld : De avond zal gepresenteerd worden door Cabaretier Peter Lusse. Daarnaast heeft de organisatie nog gezorgd voor een echte Brabantse artiest.
Adres : Golf Park de Almkreek
Hoekje 7 b
4286 LN Almkerk
Tel 0183 403592
Inloop 19.00 uur – 20.00 uur



Tijdschema  DNRT wedstrijden Zondag 13  November

Spannend slot verwacht in de SIM-LAB SLK CUP

Zondag 13 November wordt, op het circuit van Zandvoort,  de laatste  wedstrijd verreden van de SIM-LAB SLK Cup.
Het zal zeker ongekende spanning op gaan leveren bij de rijders omdat er nog vier kanshebbers zijn voor de eerste plaats. Het zal gaan tussen,  Mike Rokven – Dick van Dijk – Richard Schouteren en Ad Bouman. Bij de Rookies zal het er niet minder spannend zijn omdat ook daar er nog drie kanshebbers zijn. Hier zullen Gino van Dartel, Pieter Klarenbeek en Peter Kool de dienst gaan uitmaken wie er op het hoogste podium komt te staan.
Gezien de strijd in de laatste wedstrijden, waarbij de rondetijden steeds dichter bij elkaar kwamen te liggen, is het opvallend te noemen dat dit de top steeds breder is geworden.
Tijdschema van de wedstrijd op Zondag 13 November volgt z.s.m.
Voor de standen in de SLK Cup : www.slkcup.nl
De kampioenen zullen gehuldigd gaan worden op het DNRT einde jaarfeest, welk gehouden gaat worden op zaterdag 26 November in  Golfpark : Almkreek te Almkerk.



Verrassingen tijdens  DNRT SLK Cup  races.

Zaterdag 8 oktober


De Sim- Lab SLK Cup stond altijd bekend dat het altijd mooi weer was tijdens de race.
Echter afgelopen zaterdag waren de weergoden de SLK Cup niet goed gezind. Tijdens de tijdtraining kwam het er met bakken uit. Waren het voorheen top drie die de Pole voor zich opeiste. Nu was het onze enigste Belgische rijder, Tim Voeten, die verassend de Pole voor zich opeiste.
Dat de rijders steeds dichter bij elkaar zitten, bleek direct uit de eerste race. De onderlinge strijd in de top wordt steeds heviger. Met als verrassing Gino van Dartel en Tim Voeten. Dat Gino de laatste wedstrijden  de aandacht op zich vestigen  was al bekend. Echter tijdens deze eerste race werd het verrassend zesde. Tim kon zijn Pole niet verzilveren doordat  niet goed weg  kwam bij de start. Mede door het natte gedeelte van de baan. In het middenveld waren het Joh van Dartel en Erwin Goënga die een hevige strijd leverde. Uiteindelijk was het Dirk van Dijk die de eer voor zich opeiste net voor Mike Rokven op welgeteld 0.153 sec. Pechvogel was Lawrence Hoven, die te maken kreeg met het feit dat zijn slang van de Compressor er af schoot. Tijdens de tweede race werden de rollen omgedraaid. Nu was het Mik Rokven die als eerste over de finish kwam gevolgd door Dirk van Dijk.
Met als verrassing Gino van Dartel, die de derde plaatst voor zich opeiste. Dat er ook in het middenveld gestreden wordt, bewezen Pieter Klarenbeek, Peter Kool en Richard Schouten, die  met een onderlinge verschil van viertiende van een seconden over de streep kwamen. De derde en laatste race was het wederom Dirk van Dijk die met de eer ging strijken, nu gevolgd door Richard Schouteren met op de derde plaats de verassend sterk rijdende Gino van Dartel. Tijdens deze derde race was het ook opvallend dat in de achterhoede de strijd ging tussen Alexander Aelberts en Philip Rietrae. Algemeen winnaar werd uiteindelijk Dirk Van Dijk, met op de tweede plaats Mike Rokven en als derde Richard Schouteren. Bij de Roekies was het uiteindelijk Gino de op de hoogste trede stond gevolgd door Erwin Goënga en Pieter Klarenbeek.

Tijdens de laatste wedstrijd, die op Zondag 13 November op het circuit van Zandvoort verreden zal gaan worden, zal het uitermate spannend kunnen gaan worden wie er zich  Mercedes SLK Cup  kampioen 2022 mag gaan noemen.
Met een minimaal verschil in punten hebben  vijf  rijders nog kans het kampioenschap.
Voor de volledige puntentelling  www.slkcup.nl  Let wel !!! 
Drie races mogen als schrapresultaat in mindering worden gebracht.

Kampioenschapsbekers worden op
Zaterdag 26 November tijdens het DNRT jaarfeest uitgereikt

 


Verslag Hellendoorn SLK rally equipe : Berns - v Zijl

Hellendoorn rally ‘22.

Door het wegvallen van de Berkenland shortrally zou er geen officieel shortrally kampioenschap zijn… Gelukkig was er na goed overleg met BSR een optie om de vrijdag avond de 6 proeven als shortrally te kwalificeren. Alle deelnemers van de short konden dan ook de zaterdag de andere 10 proeven rijden. Donderdag avond met de SLK van de trailer rijdend voelde de remmen al niet vertrouwd aan, het rempedaal was als een spons en zat diep. Eerst maar eens de proeven verkennen, gelukkig ook in het donker, reflectorpaaltjes en lantarenpalen werden daardoor markers in de notes. Vrijdag ochtend de rest van de route verkend en met de het serviceteam remmen nog maar eens ontlucht. Voelde wel beter aan, maar nog niet als vanouds.

Vrijdag de eerste proeven met wat voorzichtigheid en proberen de balans te vinden met de rempunten. Regenvlagen en beperkt zicht hielpen niet echt om de balans te vinden. Met de service nog maar eens de remmen onderhanden genomen, gelukkig met een beter resultaat. De tweede boucle ging goed, meer vertrouwen en goede tijden. Met als resultaat, 3e in de shortrally.

Zaterdag ochtend nog goed gecontroleerd en de remmen gelaten voor wat het was. Op de eerste twee proeven zakte het rempedaal steeds verder weg en ook het vertrouwen om laat te remmen. Dan maar eerder van het gas af. Bij de service toch maar weer ontluchten en alles controleren, hopende op wat zekerheid. De wisselende weersomstandigheden waren ook wel een uitdaging, maar over de grip van de Interstate DNRT banden blijf ik mij verbazen, nat/droog, gewoon goed! Met de regen zelfs een supertijd gereden! Op proef 12 vette pech, te diep gesneden in een linkerbocht waardoor we lek reden, 3 bochten verder op het onverhard half de greppel in waar we met moeite en gelukkig veel hulp van de toeschouwers weer uit konden komen. Daarna code rood (niet door ons…) gaf ons de mogelijkheid om het wiel te wisselen.

Toch wel vermoeid en het slechter worden van de remmen hebben we de keuze gemaakt om te stoppen en de laatste boucle niet te rijden.

Het was wel een rally feestje, wisselende weersomstandigheden, ’s nachts rijden, redelijk wat onverhard, werk voor de super service van Rob Weerden, Nick Weerden en Niek Jansen.

Dank aan iedereen gefotografeerd en gefilmd en ons geholpen heeft op kp 12 uit de greppel te trekken en ja daar zijn filmpjes van..



Zaterdag 8 oktober  Zandvoort

De laatste wedstrijden staan alweer voor de deur en wel op ons vertrouwde Zandvoort Formule 1 circuit. Het seizoen is weer ontzettend snel gegaan. We rijden op zaterdag 8 oktober, met een gebruikelijk programma.

De inschrijving via de webshop is geopend via onderstaande link.


https://www.dnrtshop.nl/inschrijven/wedstrijden/08-10-2022-zandvoort/ 

Op vrijdag avond gaan we alvast een begin maken met de inschrijving en keuring, wij verwachten tussen 18.15 en 18.30 uur weer aanwezig te zijn in het organisatiekantoor naast Pitbox 0. Als dit wijzigt horen jullie dit z.s.m. Houd ook even de tijdstippen van de trainingen in de gaten, zodat je niet gaat keuren vlak voor de training begint. Scheelt enige stress. De briefing vindt weer fysiek plaats, de tijden staan vermeld op het tijdschema.


Hans van den Berg , de verrassing van de dag
op het circuit van Zolder

 

Afgelopen Dinsdag werd voor veel SLK  Cup rijders het circuit van Zolder de vuurdoop.
Met 26 SLK rijders aan de start was de SLK Cup  meteen het grootste veld van auto’s.
Waar we normaal gewend waren om drie races te rijden werden het er nu twee met een vrije training. Waren we gewend dat daar Dirk van Dijk de toon zette tijdens de kwalificatie , nu was het Mike Rokven die de Pole positie voor zich opeiste, Wellicht geholpen door het feit dat Dirk van Dijk het strafgewicht van 30 kg kreeg toegeëigend. De eerste race werd een prooi van Mike Rokven, die van kop af de race leidde, gevolg door de verrassing van de dag, Hans van den Berg. Ook de prestatie van onze Belgische rijder, Tim Voeten viel op doordat hij een mooie 4e plaats voor zich opeiste  in deze eerste race,
Bij de Rookies was het Gino van Dartel die de eer naar zich toetrok gevolgd door Pieter Klarenbeek.
Bij de nieuwkomers was het vooral Casper van Dijk die de aandacht op zich deed vestigede
De tweede race kenmerkte zich door het ongeval van Joop Kooreman. Door wellicht remproblemen, kwam Joop te hard aanrijden op de Chicane, Het was voor Joop kiezen, of meerdere SLK’s meenemen in zijn ongeval of de banden stapel in. Door adequaat te reageren  koos Joop voor de bandenstapel.  
Nadat  de SLK van Joop werd afgesleept, kon de race verder gaan, waarbij opnieuw Mike Rokven de leiding nam, gevolgd door Hans van den Berg en Dirk Van Dijk. Door oververhitting van de motor van Ad Bouman, kon Ad deze keer geen potten breken. Uiteindelijk werd Mike Rokven winnaar van de enige buitenlandse wedstrijd van de SLK Cup.


Kom jij ook volgend jaar racen in de Mercedes SLK Cup?


Tijdens DriversDays, donderdag 29 september,  organiseert de Mercedes SLK Cup een instap dag, op het circuit van Zandvoort

Op die donderdag zullen alle in en outs van de SLK Cup aan bod komen
De Mercedes SLK Cup Vip trailer/ Pitbox, zal de uitvalbasis zijn waar u alle informatie van deze bijzonder populaire cup ten gehore gaat krijgen. De informatie zal bestaan uit het kostenplaatje, techniek, sportief reglement, inschrijvingen etc.

De dagindeling ziet er als volgt uit.
10.00 -11.00 uur   > Ontvangst in de Mercedes Vip trailer/Pitbox.
11.00 -12.00 uur   > Uitleg SLK cup met al haar facetten.
12.00 -13.00 uur   > Lunch.
13.00 -15.00 uur   > (mee)rijden in een Mercedes SLK Cup auto.
15.00 -16.00 uur   > Vragenuurtje.

Ook bestaat de mogelijkheid om een SLK te huren voor die dag

Bent u er ook bij op 29 september en wilt u volgend jaar racen in één van  de populairste race cups van Nederland?


Meld je dan aan, door een mail te sturen naar info@slkcup.nl met vermelding van naam, adres en telefoonnummer of bel naar:
Biesheuvel Autosport: 0183 – 403400.


www.biesheuvel.nl
www.slkcup.nl


SLK Cup met buitenlands uitstapje - Circuit van Zolder België

Dinsdag 30 augustus gaat de  Sim Lab SLK Cup naar het circuit van Zolder.
Ondanks dat we middenin de vakantietijd zitten, nemen er toch meer dan twintig rijders deel aan dit evenement.
Op Richard Schouteren na, komen alle kanshebbers naar het circuit van Zolder.

Bijgaand treffen jullie aan:  het tijdschema 

 

Indien het tijdschema wijzigt zullen wij dit jullie zo spoedig mogelijk laten weten.


De regels van de motorstilte zijn inmiddels wel bekend maar er heerst voor 9.00 uur absolute motorstilte en mogen raceauto’s niet worden gestart. Duwen naar de keuring (in Pitbox 34/35) mag wel en slepen ook. Datzelfde geldt tijdens de middag pauze van 12.00-13.00 uur.  Ook niet starten om warm te draaien. Gewoon pauze.  Zo heeft ieder circuit weer zijn specialiteiten en met deze is goed te leven. De tijd tot hoe laat geluid mag worden gemaakt is 16.55 uur.

 

Op maandagavond 29 augustus kunnen we vanaf  18.30 uur  gaan inschrijven en keuren. We mogen ook op het circuit overnachten, mits er geen motors worden gestart of overlast aan de omwonenden wordt toegebracht. Wij hebben iemand bereid gevonden hier op te letten, maar we vertrouwen op jullie gezond verstand. 

 

Op het tijdschema staan de tijden vermeld van de verplichte briefing. In 4 groepen deze keer. De briefing vindt plaats in de briefingroom.


Spannende race in de Sim-Lab - SLK Cup 9 juli  2022

Ondanks  dat we midden in de vakantie zitten  en in het zelfde weekend de F1 race plaats vond, ( 5 rijders in de SLK waren daarbij aanwezig) kwamen er toch drieëntwintig rijders aan de start.
Tijdens de Kwalificatie zette Dirk van Dijk de toon door de snelste tijd te laten noteren, gevolgd door Mike Rokven en de verassend sterk rijdende Jeroen  Goudriaan. Opvallen was ook het optreden  van Hans van de Berg die een vierde tijd neerzette.  Bij de Rookies was het Gino van Dartel die de snelste tijd liet noteren. Met tien rijders binnen anderhalve seconden kreeg  de eerste race spannend verloop waarbij Mike Rokven een het langste eind trok gevolgd door Ad Bouman. Opvallend was het rijden van Laurens Aelberts die een vierde plaats voor zich opeiste. Richard Schouteren kon niet echt zijn draai vinden en eindigde als zesde.  Voor nieuwkomers Richard Schouten en Casper Dijkman, die samen met een  SLK rijden , was het de vuurdoop.
De tweede race werd een van de spannendste, waarbij het verschil tussen winnaar Mike Rokven en Dirk van Dijk, 0.772 seconden bedroeg. De sterk rijdende Jeroen Goudriaan werd terug geworpen in de uitslag doordat hij een straf kreeg voor driemaal de overschrijding van Track Limits en daarnaast ook nog eens dat zijn wagen niet op het juiste gewacht was. De derde race werd een prooi voor Dirk Van Dijk met op de tweede plaats Ad Bouman.  Richard Schouteren had in deze race zijn  draai gevonden en werd uiteindelijk derde, gevolgd door weer de weer sterk rijdende Laurens Aelberts.
Opvallend tijdens deze race was het optreden van Stan Stultiens die een mooie zesde plaats voor zich opeiste.  Gino van Dartel werd winnaar bij de Rookies terwijl  verrassend Pieter Klarenbeek de een derde plaats  bezette.
Dirk van Dijk werd uiteindelijk winnaar van de race in  Zandvoort

Zaterdag 9 juli  Sim Lab SLK Cup 
Circuit Zandvoort

Tijdschema 


Zaterdag 9 juli zal op het circuit van Zandvoort de derde ronde plaats vinden van de Sim-Lab Mercedes SLK Cup.
Met in totaal drie te verrijden races zal het er weer om gaan spannen. Zal het opnieuw Ad Bouman zijn die aan het langste einde trekt of zal het weer gaan tussen Richard Schouteren- Mike Rokven of Dirk  van Dijk. Met wellicht als grote outsider Niek Leeuwis van SP Tools. Ook moeten Rookie Charno van Sonsbeek in de gaten houden


Ad Bouman alsnog winnaar van de race op Assen


De tweede Mercedes Sim- Lab SLK wedstrijd, die op het circuit van Assen werd verreden, is er één waar nog lang over gesproken zal worden. Tijdens de tijdtraining was het Jeffrey Zwiep die direct de toon zette, door de snelste tijd te laten noteren, gevolgd door Mike Rokven en Richard Schouteren.
Na afloop de eerste race, die op naam kwam Jeffrey Zwiep, werd er door TC diverse SLK’s uitgehaald voor een nacontrole. Daarbij bleek dat de auto van Jeffrey niet aan de juist wagenhoogte voldeed, wat hem later zou opbreken en hij tien plaatsen terug gezet werd (later bleek dat dit niet verwerkt was in het eind klassement) Opvallend was hier het optreden van  Niek Leeuwis, die zich in de top  nestelde. In het middenveld was het Pieter Klarenbeek die op een twaalfde plaats eindigde. In de tweede race was het wederom Jeffrey Zwiep die zich voorin nestelde opnieuw gevolgd door Mike Rokven. Opvallend was ook het optreden van nieuwkomer Charno van Sonsbeek die iedereen verraste met een vijfde plaats net voor Marvin Klaassen.
Onze Belgische deelnemer Tim Voeten kwam vroegtijdig binnen doordat bij de langenas rare geluiden hoorde. Achteraf waren het stenen uit de grindbak.  Grote pechvogel was Jeroen Goudriaan die zich mis schakelde waardoor de motor het begaf. Verrassend was het optreden van Yves Timmermans die net achter Rookie Lawrence Hoven op een 14e plaats eindigden.
Joop Kooreman liep in deze race vijf strafseconden op omdat hij niet in het juiste startvlak stond.
De derde race, in dit geval een 50 minuten race, was voor veel rijders compleet nieuw. Dit onbekende fenomeen was voor veel deelnemers compleet nieuw. Mede door die onbekendheid werden er veel straffen uitgedeeld. Grote winnaar van race drie werd Richard Schouteren op de voet gevolgd door Ad Bouman. Opnieuw was Rookie, Charno van Sonsbeek, die  de aandacht  op zich liet vestigen door als vijfde te eindigen. Echter de race werd ook ontsierd door enkele schade gevallen waar onder andere Peter Timmermans en Peter Kool de dupe van werden.  De einduitslag van het klassement was nogal verwarrend, doordat een fout in de uitslag van de eerste race niet werd meegenomen in het totaalklassement en werd niet Ad Bouman
(de uiteindelijke winnaar) maar Jeffrey Zwiep uitgeroepen tot winnaar. ( met excuses van de wedstrijdleiding )  Tijdens deze SLK Cup races in Assen werden er opvallend veel nacontroles uitgevoerd met gevolg dat SLK van Jeffrey Zwiep naar de testbank in Lisse vervoerd moest worden. Bij de nakeuring bleek de auto van Jeffrey Zwiep niet conform het reglement te zijn. Doordat Jeffrey protest had aangetekend tegen dit besluit, heeft de definitieve uitslag nog al lang op zich laten wachten.


Sim - Lab SLK Cup gaat naar Assen


Dinsdag 10 mei wordt, na lange tijd, weer eens een keer op het circuit van Assen gereden.  Ondanks dat het een doordeweekse dag is nemen er toch weer 25 SLK cup deelnemers deel aan dit evenement. Voor veel deelnemers wordt dat een nieuwe uitdaging. Voor de eerste keer zal er ook een 50 minuten race gereden worden. Met een verplichte pits stop. Zie onderstaand Tijdschema voor dinsdag 10 mei 

Top deelnemersveld tijdens de Paasraces

Met spannende races 


Niet minder dan  drieëndertig  SLK cup rijders kwamen er in het Paasweekend aan de start, voor naar later zou blijken, drie  schitterende races. Opvallend was de deelname heel veel nieuwe rijders. Zo startte bij MF Racing team, alleen maar zogenaamde Rookies.  Tijdens de kwalificatie was het Dirk van Dijk die de snelste tijd voor zich opeiste, gevolgd door verrassend sterk rijdende Laurence Aelberts.  Ondanks dat Dirk van Dijk van pool af startte, was het Richard Schouteren die de eerste race op zijn naam schreef, gevolgd door Mike Rokven. Laurens Aelberts werd knap derde. Bij de Rookies was het Mervin Klaassen die de eer voor zich opeiste en knap als zesde eindigden.
Tijdens de start van de tweede race waren Dirk van Dijk en Laurence Aelberts, wel iets te snel vertrokken wat ze later strafseconden opleverde. Daardoor kon Richard Schouteren ook deze race op zijn naam krijgen. Opvallend was ook het optreden van enkele andere nieuwkomers in de cup. Aandacht trekkers waren hierin Erwin Goënga en Peter Kool. Vooral Peter Kool, die pas voor zijn race licentie geslaagd was reed een sterkte race.  De derde race werd wederom  een prooi voor Richard Schouteren op de voet gevolgd door Ad  Bouman, Dirk van Dijk en de zeer sterk rijdende Niek Leeuwis. Waarbij te melden was dat ze nagenoeg gelijktijdig over de finish streep reden. Grote pechvogel was Erik Broekhuizen, die buiten zijn schuld zijn SLK in de vangrail deed doen belanden
 Opvallend in dit eerste evenement was dat onderlinge verschillen heel klein zijn. Zo zitten de eerste zeven rijders binnen één seconden van elkaar. Het volgende SLK evenement vind op dinsdag 10 mei plaats, op het circuit van Assen.



Paasweekend -Vol startveld bij de Sim-Lab SLK Cup


Tijdens de eerste race van het seizoen komen er meer dan 30 SLK’s aan de start, waaronder een tiental nieuwe rijders.

Het werd dan ook even puzzelen voor de organisatie. Met, in diverse klasse, volle starvelden, kwam de DNRT voor een uitdaging te staan om alsnog iedereen te kunnen laten starten.
Op het allerlaatste moment moest de organisatie, dan ook de indelingen van de diverse klasse alsnog omgooien. Bij de Mercedes SLK Cup was het niet anders.  De SLK’ s worden nu samengevoegd  bij de Volvo klasse. Bij sommige SLK deelnemers is het nog afwachten of ze alles op tijd klaar kunnen krijgen voor de eerste race. In de SLK Cup wordt, doordat er veel nieuwe competitieve rijders zich hebben ingeschreven, veel strijd verwacht.  De  top van vorig jaar, met onder andere Dirk van Dijk- Ad Bouman- Richard Schouteren- Hans van den Berg - Stan Stultiens en Tim Voeten, zijn ook dit jaar weer van de partij. Nieuwkomers, Mervin Klaasen en Erwin Goënga, die beide uit een andere tak van autosport komen, zullen zeker voor de nodige tegenstand zorgen. Het veld wordt aangevuld door veel nieuwe gezichten. Door drukke werkzaamheden is het nog de vraag of Mike Rokven aan de start zal verschijnen.

Tijdschema  SLK cup Zaterdag 16 april 

Data : SLK's op de rollentestbank van Quattra Tuning in Lisse
zie onderstaande lijst

 


In de appgroep met zijn stockcarvrienden kwam Erwin Goënga uit de kast: hij keert een aantal malen per jaar zijn geliefde eiland Texel de rug toe om op asfalt te gaan racen, bij de Sim-Lab SLK Cup. “Dat was vloeken in de kerk binnen ons kringetje, maar het werkt bij ons in de omgeving wel zo dat een hobby al gauw breed gedragen wordt. Ik proef in ieder geval bovengemiddelde interesse om me heen.”
Binnenkort het hele verhaal in het automagazine .START.


RSZ - Racecursus 7-8 maart 2022

Met Pasen wordt de eerste wedstrijden verreden van de DNRT,  inclusief die van de Mercedes SLK Cup.
Mocht je nog geen Race licentie hebben, dan geven wij de mogelijkheid om, via Biesheuvel Autosport, je op te geven voor de Race Cursus bij de Rensportschool Zandvoort ( RSZ )  en zo in aanmerking te  komen van de 10 % korting op deze racecursus. 
Stuur dan een mail naar info@biesheuvel.nl

De eerste racecursus vindt plaats op 7 - 8 maart 2022 op het circuit van Zandvoort.
Let op alle SLK Cup rijders moeten in het bezit zijn van een EU Licentie


DNRT kalender 2022

De exacte data; s voor  de SLK Cup worden z.s.m. bekend gemaakt 

Reactie van Daniel Maar 

SLK Cup Nieuwkomer voor 2022 

Meteen verliefd


Voor Daniël Maar lijkt er geen weg meer terug. “Ik was meteen verliefd en heb tegen de jongens gezegd dat ik hoe dan ook volgend seizoen ga meedoen in de cup. Normaal rijden we met zijn zessen trackdays in de SLK’s en voeren we een soort onderlinge strijd op basis van rondetijden, maar daar ligt voor mij toch niet echt een uitdaging in. Dan lig ik als snelste aan kop en zie ik niemand meer. Ik ben nou eenmaal competitief ingesteld. Als je met mij gaat ganzenborden, komt het ook niet goed. In de SLK Cup zat ik ineens niet meer vooraan, maar achteraan en had ik meteen strijd met de mensen die daar om me heen zaten. Overigens letten wij in de eerste manche alle drie niet op de groene lichten en vertrokken we te laat. Probeer dan nog maar eens bij de rest aan te haken in een veld met allemaal dezelfde auto’s, dat krijg je niet voor elkaar. Enfin, ik ben dus helemaal verkocht, ook door de informele sfeer met allemaal lekker normale mensen om je heen in de tent van Biesheuvel. Niet dat iedereen zijn eigen pitbox in duikt.” Nou willen we alleen nog even weten wat die bestickering op de zijkanten van de SLK betekent. “Haha, laten we het erop houden dat ik hem financier met bitcoins.”

Mercedes  SLK CUP instap dag  - Zaterdag 11 December

Circuitpark Zandvoort


Dirk van Dijk kampioen Sim-Lab SLK Cup 2021


Hoe spannend kun je het maken

Hoe spannend kan het zijn.

Wie zou het gaan worden, dat was de vraag afgelopen zaterdag.
Welgeteld drie rijders kwamen in aanmerking , om zich Sim -Lab Mercedes SLK kampioen te mogen nomen. Het zou gaan tussen Mike Rokven, Dirk van Dijk en Ad Bouman. In de kwalificatie zette Mike Rokven de toon door de Pole voor zich op te eisen, gevolgd door Dirk van Dijk.
De eerste race werd dan ook een prooi voor Mike op de voet gevold  door Dirk. Ad viel in deze eerste race een beetje buiten de boot, met zijn vijfde plaats. Opvallend was het optreden van ( Rookie)  Niek Bouman, die met een vierde plaats, de aandacht op zich liet vestigen. Net voor Rookie Hans van den Berg. In de tweede race was het weer Mike Rokven die als eerste over de finish kwam. Dirk van Dijk verknalde deze race. De spanning tussen die twee steeg ten top. Dirk moest minimaal als derde in de totaalstand eindigen wilde hij nog een kans maken. Ad Bouman moest voortijdig afhaken door een lekke waterpomp. Wat zou het gaan worden. Tijdens de derde  race was het wederom Mike, nu gevolgd door Richard Schouteren die eerste en tweede werden. Doordat er twee schrapresultaten verrekend konden worden, was het Dirk van Dijk die op één punt verschil zich Sim-Lab Mercedes SLK Cup kampioen 2021, mag noemen. Net voor Mike Rokven en Ad Bouman.  Bij de Rookies, werd door deze regel, Niek Bouman kampioen met op de tweede plaats Hans van den Berg met Stan Stultiens op de derde plaats. Tijdens deze laatste race van de SLK Cup dit jaar, kon de organisatie ook een drietal nieuwe rijders begroeten. Zo kwamen vader en zoon Pieter en Yves Timmermans samen met Daniel Maar aan de start. Wellicht dat dit drietal ook volgend jaar te zien is in de Mercedes SLK Cup.


Spanning stijgt ten top in de laatste wedstrijd van de  SIM-LAB SLK Cup 2021  - Zandvoort - Zaterdag 9 oktober.

 

Met nog vier rijders die kans maken om  kampioen te worden in de Sim- Lab SLK Cup, kunnen we gerust stellen dat de spanning bij de rijders naar het kooppunt stijgt.
De onderlinge verschillen zijn zo klein  dat de beslissing in de laatste wedstrijd valt.
Het zal een strijd worden tussen Dirk van Dijk, Ad Bouman, Richard Schouteren en Mike Rokven.
Bij de rookies zal het gaan tussen Hans van den Berg en Stan Stultiens. Beide nieuwkomers van dit jaar maken kans om zich hier ook kampioen te mogen noemen.


Mercedes SLK niet alleen op het Circuit te zien


Blokes team , Robert Mels  &  Rutger Dalenoord, stelen  de show tijdens

de Dag van een Lach - evenement 

De DAG MET EEN LACH Fundraiser Tour 2021 zit er op. Met 26 equipes hebben we ruim EUR 42.000,- opgehaald zodat de stichting weer mooie initiatieven kan starten en steunen voor zieke kinderen en hun gezinnen.

Vijf dagen, 26 auto's, 50 enthousiastelingen en ruwweg 2.000km op voornamelijk binnenwegen. Het was een feestje met de Benz. Ook de Duitsers, Belgen en Fransen hebben van ons genoten, want BLOKES ONE is voor niemand onopgemerkt gebleven. We hebben hen ook een dag met een lach bezorgd.

Aan alle sponsors van equipe BLOKES onze dank voor de steun aan het mooie werk van de stichting. Er gaan mooie dingen van gedaan worden!

Spanning stijgt ten top in de Sim-Lab SLK Cup 



Spanning stijgt ten top in de Sim -Lab Mercedes SLK Cup 2021.
Het tweede buitenlandse uitstapje van de Sim – Lab Mercedes SLK Cup, ging deze keer naar het circuit van Zolder.
Met officieel nog één wedstrijd te gaan wordt het wel spannend in deze populaire cup, waarbij vier rijders nog kans maken om zich kampioen te mogen noemen in de Sim – Lab Mercedes SLK Cup 2021.
Bij de Rookies voert Hans van de Berg het klassement aan.
Tijdens de kwalificatie op het circuit van Zolder, was het vooral Jeroen Goudriaan, die verrassend de tweede tijd neer zette, gevolgd door ook de sterk rijdende Tim Voeten. De polepositie  werd een prooi voor Mike Rokven.  Zowel Ad Bouman als Dirk van Dijk konden tijdens de kwalificatie niet hun draai vinden en werden respectievelijk 5e en 7e  Als Rookie zijnde was het Hans van den Berg die de  eer voor zich opeiste door als snelste van de rookies uit de startblokken te komen. Waarbij opviel dat maar liefst vijf rijders binnen een seconden  van elkaar zaten. De eerste race viel ook deze keer ten prooi van Mike Rokven, met vlak daarachter Richard Schouteren op de  voet gevolgd door de sterk rijdende Tim Voeten. Opvallend was ook het optreden van Hans van den Berg, die een vierde plaats voor zich opeiste. Daarna was het Monny Krant, die dit jaar voor het eerst startte, een mooie zesde plaats voor zich liet noteren.  Voor Jeroen Goudriaan, die een sterke kwalificatie reed, was het dan ook zeer pijnlijk dat hij de SLK, in de derde ronde, de wagen in de banden stapel reed., met gevolg een forse schade.  Net zo als Sem van Ooijen die ook  veel schade opliep. Dirk van Dijk had veel probleem met zijn ABS  systeem wat ook nog eens 10 seconden tijdstraf opleverde. De tweede race was het weer Mike Rokven die een uiterst sterke race reed, achtervolgd door Tim Voeten en Ad Bouman. Ad had weer de smaak te pakken, na een, voor hem,  teleurstellende eerste race. 
Met opnieuw sterk rijdende Hans van den Berg die wederom een vierde plaats voor zich opeiste. Opvallend was ook het Uiteindelijk werd het finish podium met een 1e plaats voor  Mike Rokven 2e plaats voor Tim Voeten en een 3e plaats voor Richard Schouteren
De volgende race wordt op zaterdag 9 oktober op het circuit  van Zandvoort verreden.

 

 



Sim-Lab SLK Cup gaat naar circuit Zolder - 
Dinsdag 31 augustus

Dinsdag 31 augustus gaat het tweede buitenlandse evenement plaats vinden op het circuit van Zolder 

Bijgaand treffen jullie aan:  het tijdschema; het Bijzonder Reglement en de Vrijwaringclausule.

Indien het tijdschema wijzigt zullen wij dit jullie zo spoedig mogelijk laten weten.


De regels van de motorstilte zijn inmiddels wel bekend maar er heerst voor 9.00 uur absolute motorstilte en mogen raceauto’s niet worden gestart. Duwen naar de keuring (in pitbox 34/35) mag wel en slepen ook. Datzelfde geldt tijdens de middag pauze van 12.00-13.00 uur.  Ook niet starten om warm te draaien. Gewoon pauze.  Zo heeft ieder circuit weer zijn specialiteiten en met deze is goed te leven. De tijd tot hoe laat geluid mag worden gemaakt is 16.55 uur.

 

Op maandagavond 30 augustus mogen we vanaf 20.00 uur op het circuit aankomen en ook overnachten, mits er geen motors worden gestart of overlast aan de omwonenden wordt toegebracht. Wij hebben iemand bereid gevonden hier op te letten, maar we vertrouwen op jullie gezond verstand.  Vanaf 20.00 uur zullen wij ook een begin maken met de inschrijving en keuring.

Neem voor allerzekerheid even een mondkapje mee, voor het dragen in de binnenruimtes.  Maximaal aantal personen in de boxen is 4.

 

Het aantal begeleiders, monteurs en dergelijke is niet beperkt, een namenlijst is ook niet meer nodig.

 

Op het tijdschema staan de tijden vermeld van de verplichte briefing. In 4 groepen deze keer. De briefing vindt plaats in de briefingroom.

 


Tijdschema  SLK Cup - Zolder Dinsdag 31 augustus

Weer volop strijd in de Sim-Lab SLk Cup

Ondanks de vakanties melden zich toch nog zestien rijders in de Sim -Lab SLK cup.
Met nog twee evenementen  voor de boeg gaat het er in De Sim – Lab  Mercedes SLK Cup om spannen, wie er dit jaar zich kampioen mag gaan noemen. Wordt het Dirk van Dijk, Ad Bouman of tocht nog Richard Schouteren of Mike Rokven.
Tijdens de tijdtraining  maakte Mike Rokven duidelijk dat hij tot één van de titelkandidaten behoorde, door de Pole voor zich op te eisen, gevolgd door Dirk van Dijk en Ad Bouman.
De eerste wedstrijd werd een prooi voor Dirk van Dijk, op de voet gevolgd door Ad Bouman. Mike Rokven kwam door een aanvaring met een tegenstander niet verder dan een 6e plaats. Wat hem een kromme achteras opleverde. Net achter de kopgroep ontstond er een mooie gevecht tussen Klaus Hobo, Richard Schouteren en Henk Maassen van de Brink. Waarbij Richard net voor Klaus de derde plaats voor zich op eiste.
De tweede race werd weer een prooi van Dirk Van Dijk. Gezien zijn prestaties zit Dirk dit jaar in zijn tweede race jeugd, en laat dan ook menig jongere rijders achter zich. In het middenveld was het deze keer Sem van Ooijen die de aandacht op zich vestigde, die net achter Tim Voeten als achtste eindigde. Werden de eerste en tweede race op een droge ondergrond verreden. Tijdens de derde race gingen de wolken open en zorgde voor een wel erg natte race. Opvallend was het optreden van Henk Maassen van de Brink, die van een vierde startplaats oprukte tot een eerste plaats. Dit laatste ging vooraf aan een felle strijd met Dirk. Voor Mike Rokven viel het doek al na de tweede race. Hij kon zijn SLK niet tijdig meer in orde maken voor de derde race en moest helaas afhaken.
De derde race viel uiteindelijk ten prooi van Henk Maasen van de Brink, die zich als een ware regenrijder ontpopte

Allemaal winnaars tijdens de race van 30 juli in Zandvoort

Tijdschema -  Sim - Lab SLK Cup Vrijdag 30 juli 



Paddock indeling  SLK - MAZDA Cup

Vrijdag 30  juli Sim - Lab SLK Cup race op circuit Zandvoort

Let op !!!!    Gewijzigde Race kalender


Het volgende  evenement staat weer voor de deur, op vrijdag de 30  Juli 

Voor de sluiting van het circuit in verband met de opbouw van de F1. 

Op donderdag 29 juli zullen wij vanaf 17.30 uur aanwezig zijn in Paddock Office om alvast een aantal deelnemers in te schrijven en te keuren in het TC gebouw, vanaf 17.45 tot 20.00 uur.

 

De tijden van de briefing staan vermeld op het tijdschema, het bijzonder reglement en de paddock indeling volgen uiteraard nog.

 

Niet alle pitboxen zijn beschikbaar en de boxen die dat wel zijn, kunnen na 21.30 uur in gebruik genomen worden. Paddock 2 is wel vanaf 17.30 uur beschikbaar. Het zou kunnen zijn dat er enige hinder ontstaat in verband met de opbouw van de tribunes. Ook wordt er al gebouwd in de Tarzanbocht.

 

Begeleiders en monteurs zijn iets ruimer toegestaan, maar nog wel met aanmelden en het dragen van een polsbandje.

Mocht de regelgeving weer wijzigen houden we jullie uiteraard op de hoogte.

SPA werd een top evenement voor de SLK Cup rijders

Spa, een ervaring rijker, voor de Sim -Lab SLK Cup rijders

De uitnodiging van de Westfield Cup om als gezamenlijk startveld, met de SLK Cup, van start te gaan, op het circuit van SPA. is uitgelopen op een doorslaand succes. Het was voor veel rijders van de Sim- Lab Cup SLK Cup rijders, de eerste keer dat ze kennis konden maken van dit prachtige circuit.
Voor Arjan Arendsen begon het niet al te best. Een lekke remleiding was er de oorzaak van dat hij in de vangrail belande. Net binnen de tijd kon hij alsnog een tijd neer zetten om deel te nemen aan de race. Tijdens de Qualifying was het Richard Schouten die de Polepositie bemachtigde net voor Hans van den Berg, gevolgd door Mike Rokven.  De start van de eerste race verliep zo chaotische, dat de wedstrijdleiding besloot om opnieuw te starten. Het werd  een race, waarin in de voorste gelederen fel gevochten werd, en waarbij uiteindelijk Mike Rokven aan het langste eind trok, op de voet gevolgd door Hans van den Berg.  Voor Stan Stultiens en Ton Verkoelen verliep het niet volgens het boekje, omdat ze een minuut straf kregen doordat ze onder de gele vlag diverse auto’s hadden ingehaald. De tweede race werd een prooi voor Richard Schouteren gevolgd door Mike Rokven. In het midden veld ontstonden er mooie gevechten tussen Alexander van der Lof , Tim Voeten en Niek Bouman. Doordat het steeds een gezamenlijk start was van de Westfield Cup en de SLK Cup, liepen de voorste rijders tegen het feit aan dat ze op de bumper reden van de achterste Westfield Cup rijders.

Indien dit nog een vervolg gaat krijgen zou het mooi zijn dan de organisatie ( in dit geval Kronos Events) de start op zou kunnen splitsen. Dat er soms te vel  gereden werd bleek ook uit het feit dat John van Dartel op moest geven doordat hij aangereden en met een verbogen achteras de strijd staakte. De derde en laatste race viel ten prooi aan Mike Rokven met Richard Schouteren en Dirk van Dijk op een tweede en derde plaats. Opvallend in deze laatste race was het optreden van Laurence Albrechts, die een mooie 7 plaats voor zich opeiste, net voor Maurik van den Heuvel.
Al met al kunnen de rijders van de SLK  Cup terug kijken op een geweldig evenement en is zeker voor herhaling vatbaar.



Circuit SPA Francorchamps 8-9 juli 

Nieuwe uitdaging voor de Sim-Lab Mercedes SLK Cup


Deelnemerslijst  Sim - Lab Mercedes SLK CUP  SPA 2021 

600  Tim  Voeten                                  504  Arjan Arendsen
542  Richard Schouteren
522  Marcel Wust
593  Klaus Hobo
530  Dirk  Boonenkamp
508  Jan vd Meijdenberg
507  Ton Verkoelen
527  Laurence  Aelberts
535  Maurik vd Heuvel
555  Mike Rokven 
529  Sem v Ooijen 

586   Leo Pullens
594   Hans vd Berg
556   Niek Leeuwis
581   Stan Stultiens
573   Jeroen Goudriaan
533   John v Dartel
503   Dirk v  Dijk
592   Ad Bouman
591    Alexander v d Lof
587   Niek Bouman


Race overtredingen treffen de SLK Cup  rijders

Met negen rijders, tijdens de training, binnen 1 seconden van elkaar, beloofde het  een spannende strijd te worden, in de Sim- Lab SLK Cup, waarbij Richard Schouteren in de training de snelste tijd liet noteren.
De eerste race, van de in totaal drie, werd dan ook  enorm spannend. Het werd een gevecht tussen Richard Schouteren en Dirk van Dijk, gevolgd door Mike Rokven. Ad Bouman kon zich niet echt mengen, mede veroorzaakt door het extra succes gewicht van 30 kg, die hij mee moest tornen in zijn SLK omdat hij eerste  stond in het klassement.
Er melden die steeds weer nieuw rijders in de top.  Zo was het  Klaus Hobo die zich net zoals Hans van  de Berg binnen in  de top zes  nestelde. Opvallend was ook het optreden van  John van Dartel, en Niek Bouman die steeds beter gaan rijden. Voor Ton Verkoelen was de eerste race er een om snel te vergeten, omdat hij , door een te late inschrijving niet mee mocht doen aan de eerste SLK race en daardoor ingedeeld werd in een andere klasse. Later werd dit recht gezet en kon hij alsnog in race twee en drie van start  gaan.
Tijdens de eerste race was het Richard die aan het langste eind trok.
Tijdens race twee was het steeds stuivertje wisselen tussen Dirk van Dijk en Richard Schouteren. Met wederom een verassend optreden van Niek Bouman. Die als Rookie als vierde finishte. Dat dit alsnog voor een derde plaats ingeruild werd lag aan het feit dat Richard Schouteren 10 seconden straf kreeg door een foutieve start, en zodoende Niek opschoof naar een derde plaats in race twee. Ook nieuwkomer in de SLK cup, Alexander van der Lof, weerde zich goed door een zevende plaats voor zich op te eisen.
De derde race werd er een om niet snel te vergeten. Er ontbrande een geweldige strijd tussen Dirk van Dijk en Mike Rokven, waarbij, vanaf de eerste ronde tot en met de laatste een bumper aan bumper gevecht plaats vond. Waarbij uiteindelijk Dirk als eerste over de finish ging, niet wetende dat hij een tien seconde straf kreeg opgelegd doordat hij een valse start maakte. En zodoende kreeg Mike Rokven de overwinning alsnog in zijn schoot geworpen.

Voor Richard Schouteren was het vooral sneu dat hij tijdens de start van race drie, zijn hoofdstroom schakelaar aanraakte, waardoor hij, bij de start al achterop raakte. Ook deze race weer een opvallende prestatie van Niek Bouman die een schitterende twee plaats voor zich opeiste. 
De SLK Cup organisatie was ook weer blij Joop Kooreman te mogen begroeten. Na enkele weken in het ziekenhuis gelegen te hebben, was weer Joop prominent aanwezig  waarbij zijn vertrouwde  grappen weer over de tong rolde.



Zaterdag 26 juni  Sim- Lab SLK Cup wedstrijd - Zandvoort

Zaterdag 26 juni gaat de derde ronde van de Sim- Lab SLK Cup evenement plaats vinden op het circuit van Zandvoort.  Ook deze keer wordt er geen publiek toegelaten. Laten we hopen dat dit de laatste keer is en dat we in de toekomst onze supporters mee mogen nemen naar het circuit.

Zie onderstaand  tijdschema voor Zaterdag 26 juni

 


Volop strijd in de Sim-Lab SLK Cup tijdens de Pinkster races


Strijd in de SIM – LAB Mercedes SLK Cup
Het Pinksterweekend beloofde niet veel goeds, wat het weer betreft. Toch kwamen er uiteindelijk 19 rijders aan de start, voor de tweede officiële wedstrijd van de Sim – Lab Mercedes SLK  Cup.
De DNRT organisatie had besloten om de tijdtraining en de kwalificatie samen te laten vallen. Wat wel resulteerde dat er drie race verreden zou gaan worden.
Onder de vertrouwde rijders konden we ook enkele nieuwkomers verwelkomen. Zo kwam Jeffrey Zwiep aan de start in een auto van het C- reate Racing Team en  Alexander van der Lof die uitkwam in een SLK van MDM. Jeffrey Zwiep gaf direct zijn visite kaartje af door eerste race op zijn naam te schrijven, gevolgd door Dirk van Dijk en Mike Rokven. De onderlinge verschillen qua rondetijden zijn in deze klasse minimaal te noemen, waarbij de snelste een tijd van 2.03.141 en de vijfde tijd op 2.03.868 uit kwam. Verrassend was ook het optreden van( Rookie)  Hans van den Berg, van het Bergjes Racingteam, die zich in de top van deze eerste race nestelde.   Opvallend was dan ook dat dit team zich goed had voorbereid, doordat (Rookie ) Stan Stultiens, ook rijdend onder de vlag van het Bergjes Racing Team, zich op een mooie 11e plaats wist te eindigen.
In de tweede race was het opnieuw Jeffrey Zwiep die de leiding nam, en deze niet meer afstond. Op de voet gevolgd door Dirk van Dijk en Ad Bouman. Achter deze drie ontstond steeds een mooi gevecht tussen  Richard Schouteren, Jim Ringelberg, Klaus Hobo, waarbij Jim aan het langste einde trok. De derde race, die ook gewonnen werd door Jeffrey Zwiep liep uit op een deceptie voor hem, doordat de wagen, niet conform het reglement was en door de TC werd afgekeurd. Hierdoor kwam Ad Bouman als winnaar van de derde race uit de bus. Gevolgd door Jim Ringelberg en  Richard Schouteren.
Doordat er een protest is aangetekend is de uitslag onder voorbehoud.


Einduitslag Pinkster races onder voorbehoud
1e Ad Bouman
2e Dirk v Dijk
3e Richard Schouteren
Rookie uitslag
1e  Hans van den Berg
2e Stan Stultiens
3e Niek Bouman
Complete uitslag > zie kalender uitslagen tussenstand



Succesvol optreden van de SLK's in de 8 uurs race

DNRT 8 uurs race

Succesvol optreden van de Mercedes SLK Cup auto's

Afgelopen zaterdag gingen er maar liefst 50 teams van start in de DNRT 8 uurs race. Onder de teams bevonden zich 12 SLK cup deelnemers. En niet zonder succes. Vier teams eindigden in de top van het klassement

Zo werd Mike Rokven vierde algemeen en tweede in de klasse.

Opvallend waren ook de (top) rondetijden in de regen.

De betrouwbaarheid van de SLK auto uitte zich ook in het feit dat alle gestarte SLK's ook de finish haalde. Het is dan ook een aanrader om eens een keer deel te nemen ( in een koppelrace) aan een DNRT 8 uurs race.

De eerstvolgende 8 uurs race gaat op 3 juli plaats vinden op het circuit van Zandvoort.


Extra bulletin SLK cup Nr 2021-1 

Bulletin :  Sim -Lab Mercedes SLK cup 2021-  Nr. 2021 - 01

Nieuwendijk, 3 mei  2021.

In verband met de onzekerheid aangaande de wedstrijdkalender van de SLK Cup 2021, is er besloten om dit kalender jaar een schrap resultaat in de puntentelling op te nemen. Ingaande vanaf de eerste evenement
( Pasen)


Bulletin Nr 2021 01 Schrapresultaat
PDF – 91,1 KB 1104 downloads

Succesvol Paasweekend -  Sim Lab SLK Cup 2021


Ondanks dat het, als niet officiële wedstrijd te boek stond, hadden  er toch maar liefst 23 rijders zich ingeschreven voor de Sim Lab SLK  Cup.
Met in de vroege morgen een vrije training, gevolgd door een kwalificatie.
Ondanks dat het competitie trainingen waren, ontstonden er toch mooie onderlinge gevechten.
Zo  was het Mike Rokven die een onderlinge strijd uitvocht met Richard Schouteren en Ad Bouman, op de voet gevolgd door Dirk van Dijk en Maurik van den Heuvel. Nieuwkomer Niek Bouman, en  Max Wust waren de verrassing van de dag, door een mooie elfde en een dertiende plaats voor zich op te eisen. In de tweede competitie training, trok Ad Bouman aan het langste einde  op de voet gevolgd door Dirk van Dijk en Richard Schouteren. Het waren dan geen officiële wedstrijden, Al met al kunnen we toch terug kijken op een heel fijne en niet te vergeten gezellige  DNRT- SLK  Autosport dag

Zestien jarige Max Wust,  van start in de Sim- Lab SLK Cup


Persbericht Wust Racing

Komende zaterdag debuteert de 16-jarige Mijnsheerenlander Max Wüst in de Mercedes-Benz SLK cup. Hij komt uit voor het Hoekse Waardse team Wüst Racing. Elk jaar worden op Circuit Park Zandvoort de traditionele paasraces gehouden. Eén van de deelnemende klassen aan dit evenement is de Mercedes-Benz SLK cup. Dit jaar vindt de aftrap van het race seizoen plaats met een competitietraining, die zonder publiek verreden wordt. Max Wüst is omstreeks zijn achtste jaar begonnen met karten op het kart circuit aan de Voorweg in Strijen. Toch is autoracen met de Mercedes-Benz SLK een andere discipline, aldus Max Wüst; “De SLK is een uitdagende race auto en alle deelnemende auto’s zijn gelijk. Waar het dus op aan komt is de vaardigheid van de coureur.” Autoracen heeft Max niet van een vreemde. Zijn vader, Marcel Wüst, heeft al heel wat kilometers afgelegd in dezelfde Mercedes-Benz SLK cup en ook in het Duitse TourenwagenLegenden kampioenschap. Vanzelfsprekend ook in een Mercedes-Benz. Max Wüst is de jongste debutant in de Mercedes-Benz SLK cup ooit.

Tijdschema  Pasen - Zaterdag 3 april 


Een nieuwe lente, een nieuwe Pasen een nieuw seizoen (begin iets anders). Hierbij nodigen wij jullie uit om deel te nemen aan de eerste sessies van het seizoen op zaterdag 3 april 2021 in Zandvoort.

             

Bijgaand het tijdschema voor 3 april. Op vrijdagavond (2 april) willen we vanaf ongeveer 17.00 uur tot 19.00 uur vast gaan inschrijven in Paddock office, er kan dan ook worden gekeurd tot uiterlijk 19.30 uur. Houd er rekening mee dat de inschrijving bij de eerste race altijd iets langer duurt. Op zaterdagochtend beginnen we om 6.30 uur, met de inschrijving, deze inschrijving vindt ook plaats in Paddock Office. Je krijgt daar je keuringsbriefje alsmede een polsbandje, nadat je de vrijwaring hebt getekend.

 

Alleen functionele begeleiding ( monteur) is toegestaan, maximaal 1 persoon per deelnemer, deze moet zich ook even melden voor het polsbandje. De controleurs bij de ingang van het circuit weten dan, dat jullie staan geregistreerd. Familieleden, vrienden, kennissen vallen helaas niet onder functionele begeleiding en worden helaas nog niet toegelaten.


Aangepaste race kalender - SLK-DNRT 2021



We mogen weer  : Met Pasen 3 & 4 april


Helaas kunnen we niet spreken van officiële races maar deze competitie-trainingen zijn in ieder geval een start die de moeite waard is.

 

Binnenkort ontvangen jullie weer een mail waarin je je kunt aanmelden voor de Pasen, incl. tijdschema, daarin vragen we je ook de naam van je monteur op te geven. Elk deelnemer zal een oranje polsbandje ontvangen, bij het  aanmelden in Paddock Office, de opgegeven  monteur zal een groen bandje ontvangen.  Aanmelding vooraf is dus noodzakelijk. Je krijgt daar ook het keuringsbriefje, zodra wij de getekende vrijwaring hebben ontvangen. -J en je transponder.

 

Een geldige 2021 licentie is noodzakelijk.

 

Fans, echtgenotes, kinderen en andere belangstellenden worden helaas nog niet toegelaten, dus alleen de personen die een functionele taak hebben krijgen toegang tot het circuit.

De keuring vindt plaats in het TC gebouw, in alle binnenruimtes dient 1.5 meter afstand gehouden te worden en een mondkapje te worden gedragen.  Er geldt  daar een maximum van 10 personen..

De keuring vindt plaats in het TC gebouw, in alle binnenruimtes dient 1.5 meter afstand gehouden te worden en een mondkapje te worden gedragen.  Er geldt  daar een maximum van 10 personen..

Briefing

De briefing krijg je digitaal toegestuurd.

Pitboxen

Pitboxen. Je kunt een pitbox huren, waar het noodzakelijk is om een mondkapje te dragen en de 1.5 meter afstand te bewaren.  Voor de deelnemers zonder pitbox wordt een paddock indeling gemaakt.

Overnachten

Het is toegestaan om te overnachten op de paddock van het Circuit, de toiletten zijn geopend, de douches echter alleen in de boxen.

Uiteraard gelden alle inmiddels  ”normale Corona”  regels,  hou afstand, draag een mondkapje en blijf thuis bij klachten !

Voor het baanprogramma geldt het volgende:

Trainingssessie

 

Voor iedere deelnemende klasse is er een aparte trainingssessie. Bij aanvang van de training kunnen de deelnemers individueel en op willekeurige volgorde de baan op. Tijdens de trainingssessie worden de rondetijden gemeten en er zal na afloop een digitale uitslag op volgorde van snelste rondetijd worden gepubliceerd.

Competitie-training:

Voor iedere klasse zullen er ook één of meer competitie-trainingen worden georganiseerd. Op basis van de volgorde van de trainingssessie zullen de deelnemers een voor een de baan op worden gelaten. Wanneer de sessie begint geldt CODE60. Op het moment dat alle deelnemers zich op de baan beginnen zal de CODE60 worden opgeheven en kunnen de deelnemers op de baan onderling op hoge snelheid formatie rijden. Wanneer de tijd van de sessie is verstreken zal de sessie worden afgevlagd. Na afloop van de sessie zal er een digitale uitslag op basis van rondetijden en onderlinge afstand worden gepubliceerd. Er is geen huldiging, podium, noch wordt er een klassement bijgehouden van de snelste deelnemers.

Nadere informatie over aanmelding en de tijdschema’s volgt zo spoedig mogelijk, ook de link naar de briefing.

 

WELLICHT TEN OVERVLOEDE, MAAR HOU JE STRENG AAN DE REGELS ANDERS IS HET OP OF NA PASEN WEER GEDAAN MET DE PRET.


Waar het enthousiasme voor de Mercedes SLK toe kan leiden 

DE Mercedes SLK 400 R

Techneuten van het eerste uur, Joey en Hans van Beek ( CIASS RACING ) uit Ede, hebben van de Mercedes SLK Cup een waar kunstwerkje gemaakt. In eigen beheer een race auto bouwen, toont het vakmanschap aan, van CIASS uit Ede.

Van voor tot achter compleet nieuw, zowel de wielophanging alsmede de carrosserie, ontwikkeld door Ciass Ede bv 







Sim LAB Mercedes SLK Race Cup kalender 2021


Haal nu je Race Licentie 



Altijd al gedroomd om een keer in de Mercedes SLK Cup te gaan deelnemen. En nog niet in het bezit van een Race Licentie.

Geef je dan Nu op bij Biesheuvel Autosport

( mail adres info@biesheuvel.nl ) en maak gebruik van de 10 % korting op de race cursus van Rensport school Zandvoort. Cursus Data 8/ 9 maart een 12/13 april.


Sim-Lab x DNRT Mercedes SLK CUP


De Mercedes SLK Race Cup gaat vanaf 2021
SIM LAB Mercedes SLK CUP heten.

Sim-Lab x DNRT Mercedes SLK CUP

Het in Nederland gevestigde bedrijf Sim-Lab B.V. dat op moment wereldfaam maakt op het gebied van virtueel racen en de markt bediend met sim racing-seats en aanverwante accessoires, wordt in 2021 hoofdsponsor van de door DNRT georganiseerde Mercedes SLK-cup. Sim-Lab is onder meer hofleverancier van Mercedes F1 AMG Petronas Esports team.

Nico Biesheuvel van Biesheuvel Autosport: “....Dit jaar zijn we blij om Sim-Lab te verwelkomen als hoofdsponsor en virtuele coureurs over de hele wereld kennis te laten maken met de Mercedes SLK-cup! Als hoogtepunt zullen we een van de winnaars de mogelijkheid geven om een racelicentie te halen en een echte race te rijden in een Mercedes SLK-cup wagen.... ”

Richard Schouteren van Sim-Lab: “..... De grens tussen het echte racen en de virtuele tegenhanger vervaagt en krijgt de erkenning die het verdiend. Met dit initiatief willen we de simracer de kans geven om te voelen hoe het is om in het echt een race mee te maken, en organiseren we een Digitale Sim-Lab SLK-cup die vrij toegankelijk is voor iedereen.

Als tegenhanger van de echte SLK-cup zal door Sim-Lab er een digitaal kampioenschap georganiseerd worden waarin virtuele coureurs het tegen elkaar op kunnen nemen met de SLK-cup auto in de sim.

Meer informatie volgt via onze gebruikelijke kanalen!

Voor meer informatie over de Sim-Lab Mercedes SLK-cup: https://slkcup.nl Voor meer informatie over Sim-Lab bezoek: https://sim-lab.eu

 

Biesheuvel Autosport partner van de DNRT


Bericht van de DNRT

Als bestuur van de DNRT zijn wij zeer verheugd te mogen bekendmaken dat de firma Biesheuvel Autosport mee zal gaan helpen als partner om de DNRT toekomst bestendig te maken in deze uitdagende tijden. Wij kennen Biesheuvel als zeer betrokken en betrouwbare partij die de breedte sport een warm hart toe draagt met succesvolle initiatieven als de SLK cup. Biesheuvel Autosport zal ons ondersteunen met levering van onderdelen, centrale cup support en faciliteiten en techniek.

WDM Motorsport - Peter Wieringa  / Richard Berns zetten schouders onder de SLK Rally Cup 2021


SLK Rally Cup moet snel naar tien deelnemers groeien

De schouders eronder

Terwijl de Mercedes-Benz SLK Cup op het circuit alle critici de mond snoerde met zijn eclatante succes, wilde het verhaal in de rallysport maar niet van de grond komen. Dat verandert, nu mensen als Peter Wierenga, Richard en Monique Berns er de schouders onder zetten..

De rallysport heeft het al jaren zwaar in Nederland en dat weerspiegelt zich in eerder gestrande pogingen om er een SLK Cup te introduceren. Een schril contrast met het rendement dat Biesheuvel Autosport boekte op zijn inspanningen binnen de racerij, waar op topdagen het aantal Mercedessen in de eenheidsklasse tegen de veertig loopt. Nico Biesheuvel, Peter Wierenga en het echtpaar Berns weigeren zich neer te leggen bij de situatie in de rallysport, omdat zij daar volop potentie voor de SLK zien. “Met weinig budget maak je de entree in de Peugeot 206 Rally Cup,” zegt Richard Berns. “Wil je vervolgens doorgroeien, dan val je al gauw in een groot gat, want om over te stappen naar de 130i Challenge moet je al gauw tegen de dertige mille meebrengen voor aanschaf en preparatie van zo’n BMW. De Mercedes duikt er mooi tussenin en dat niet alleen, je ziet op het circuit al dat hij meer senioriteit genereert qua doelgroep.


DNRT  RACE kalender 2021 - Klasse indeling volgt later

Bergjes Racing team in 2021 aan de start in de
Mercedes SLK Cup.

 

Volgend jaar komen Hans van den Berg en Stan Stultiens aan de start in de kleuren van Bergjes Chalets & Caravans. Met vier vestigingen in Nederland zijn ze een grote speler op het gebied van Chalets & Caravan Verkoop - verhuur. Voor de technische ondersteuning hebben Hans en Stan zich aangesloten bij het HTM Racing team van Ton Verkoelen en Henk Thijssen.

Zondag 1 november  DNRT Trainings dag Circuit Assen


Zondag 1 november wordt door de DNRT een speciale trainings dag ingelast voor de Mercedes SLK Cup, Deze dag staat tevens open voor alle deelnemers en cups . Licentie is vereist


Mercedes SLK Cup races afgelast i.v.m. de Corona regels


De gedeeltelijke Lock down die sinds woensdag geldt, heeft gevolgen voor de autosport. Vanwege de aangescherpte maatregelen worden alle club en NK wedstrijden stilgelegd tot en met 10 november. De races die gepland stonden op Assen  het laatste weekend van oktober kunnen op basis van de nieuwe richtlijnen niet onder de auspiciën van de KNAF georganiseerd worden en zijn dus afgelast. Meer informatie is te vinden op de KNAF websiteDe nieuwe maatregelen gelden gedurende vier weken. 


Update 6 april 2020

Jullie hadden het waarschijnlijk al verwacht, maar helaas worden de wedstrijden in de maand mei geannuleerd. Alleen de wedstrijd in Zolder op 26 mei laten wij onder voorbehoud nog even staan.

Lees meer »